KENDİMİZİ KANDIRMAYALIM

      Yeni bir gün; yeni haberler ve hep aynı ve her gün yepyeni gündemleri ile bir ülke. ‘’ Türkiye’’ 
     İnsanların dilinde, kaleminde, yüreğinde ortak olan kocaman bir kelime        ‘’ Barış ‘’.
 ve biz barış barış diye naralar ata duralım hep yeni bir gündemle uyanıyoruz.  tuhaftır ki gençler bile –biz- bile şaşıramaz olduk bu topraktaki ölüme, kine, suça, davaya, demokrasi savaşına, din savaşına kardeş savaşına...
    En son yani dün akşam 19 mayıs kutlamaları yapılmayacak diye bir haber okudum. Yani statlarda gösteriler yapılmayacakmış artık. Tabi hemen ardından gelen ‘’19 mayısıma dokunma’’ yorumları. Ve kocaman bir çelişki. Sanki o kutlamalarda üşüdü için ağlayan çocuklar hiç olmamış, oh be okul yok yarın uyuyalım diyen öğrenciler olmamış, öğretmen görev vermesin de bir sinema yapalım diye kimse geçirmemiş aklından . Ne  kadar ustayız kendimizi kandırmakta.  Yüzlerce çocuk,genç arka arkaya dizilip asker gibi yürüsün,sonra bin yıldır okunan ve kimsenin dinlemediği(okuyan kişinin ailesi ve yakınları dışında tabi ) şiirler , iki dans gösterisi ve biz bayram kutladık öyle mi ?
     Bence bari biz yapmayalım yani bu bayramın sahipleri gençler. Atatürk bu ülkeyi ,geleceği bize emanet ederken bunu kast etmiş olamaz değil mi? Yani benden sonra yıllarca aynı şeyleri yapın otomatiğe bağlayın ve sonra ne kadar önemli olduğunuzu unutun.yok yok hayır bunu demiş olamaz …
      Ben de bayramımı bu şekilde kutlamak istemiyorum ve bu kararı destekliyorum da. Mesela o hafta boyunca bütün sinemalar gençlere indirimli olsun, sergiler düzenlensin, okullar arası spor müsabakaları olsun ve o müsabakaların ardından kazanan  kaybedenin elini sıkıp omuz omuza sahadan ayrılmayı bilsin. Mesela okullarda tiyatro oyunları yazılısın yarışmalar yapılsın ve kazanan okul ilçesindeki diğer okulların katılacağı bir sunum hazırlasın. O haftayı öyle içten öyle dolu dolu kutlayalım ki bizi hafife alanlar hareketlerimizi, düşüncelerimizi, özgürlümüzü kısıtlamak isteyenler korksun ve bize gençlere güvenenler ( Atatürk ün yolunda devam eden hayata) büyük bir umutla dolsun. Ben 19 mayısımı istiyorum bence hepimiz de bunu söylemeliyiz. Sahalarda koyun sürüleri gibi zorunlu kutlamalar değil gerçek ve hakkımız olan coşkulu kutlamalar istiyorum.  19 mayısta yoklama alınacakmış zorlamasıyla törene katılan ve sonra o günü haftanın ikinci pazarı kabul eden gençler olsun istemiyorum. 
    Sanata ,spora, aşka , hayata, mücadeleye, düşünceye açık gençlerin belki trompetsiz ama coşkulu kutlamalar yapmasını bu kutlamaları yapmayı istiyorum.         
       Siz ? 

Yorumlar

Popüler Yayınlar