ANLAMAK

   Anlamak zor iş .
Uğraşmak gerektiriyor, emek vermek gerekiyor. Kimisi için bir an , kimisi için bir ömür.
   Anlamak çabasının boşunalığını çoktan kabul etmiş azbilmişlere rağmen bir çaba , bazen akıntıya karşı kürek çekmek gibi …
   Reddetmenin kolaylığına ve saçmalığına uyanınca insan , geçmiş olsun nice gecenin uykusu kaçmış demektir.
 Ben neden bu topraklarda olmak istediğimi anlamaya çalışıyorum mesela , kadının insan kabul edilmek için verdiği, ölmeme mücadelesinin yorduğu bu topraklarda bir kadının ne işi olur, nasıl sever , neden gitmek istemez ?
  Aslında bu toprakları anlamaya çalışıyorum, onca acıya rağmen bizi sarıp sarmalamasını. Biliyorum bu zenginliği anlamak çabası belki bir ömür sürecek , anlayamadığım bir çok şey gibi bu da gönlümde parıltılı bir efsun gibi duracak . Bazen lime lime edecek ruhumu bazen şifa olup süzülecek damarlarıma.  
 İnsan yaşadığı yere benzer diyor şair , sahiden benzer mi ?
 Nasıl bir yer benim yaşadığım yer ?
  Görünen bu yer sahiden biz miyiz ?
  Dokunduğumuz dünya ile yaşadığımız ne zamandır ayrı birbirinden ?
Anlayabildin mi hangisine ait insansoyu ?
Anlayabildik mi ?

*****

Anlayabilir miyiz günün birinde ?


Yorumlar

Popüler Yayınlar