TATİL


Senin tatile ihtiyacın var…
Buradaki sen ben oluyorum aynı zamanda… Başkaları bana karşı benden  bahsederken sen derler genelde neyse konuyu dağıtmayayım. Az yazdığım az okuduğum fazlaca kendimden uzaklaştığım ve kendimi yorduğum bir sene oldu. İnsan oturmaktan, düşünmekten yorulurmuş bu yılki eğitim dönemlerimde ( ki toplamda güz ve yaz olmak üzere iki taneydi kendileri) bunu öğrendim tam manasıyla;  arada ekonomi ve işletme hakkında birkaç bir şey de kulağıma çalındı tabi…
    Sonra bir gün yakınlarıma anlatırken bir şeyler senin tatile ihtiyacın var dediler farklı zamanlarda ve mekânlarda. Çok havalı geldi önce hani böyle çok koşturmuşum da dünyayı fethetmişim de pek bir yorulmuşum da şimdi de tatile ihtiyacım varmış gibi. Önce komik bulsam da hak verdim onlara zamanla ; hayatın bizim dışımızda kalan çok büyük parçasındaki büyük felaketler ve mutluluklar görünmez oluyor insan yorgun olduğunda, ruhu yorgun olduğunda. Yolunda gitmeyen şeyler karşısında mücadele gücü kaybolup gidiyor mutluluğa eşlik edip kahkahalar atacak mecali kalmıyor insanın. Bir zaman sonra çekiliyor köşesine kimse olmaya başlıyor ya da kimselik hissi sarıyor diyelim ne ses çıkarabiliyor etrafında olanlara ne de alışıyor ,benimsiyor... gözünü ve ruhunu kapatıyor sıkı sıkı. Ve ne ilginçtir ki bu hislerin ağına düşmek için yaşın, şehrin,aşkın, acının hiç de önemi olmadığını öğreniyor insan. Aşk acısı çekmek gerekmiyor terk edilmişlik hissi içinde uykusuz kalmak için ya da çaresiz hisseden tüm çareler için didinip başaramayan değilmiş her zaman.

  Zaman geçerken sen duruyorsun ve hayat akıyor etrafında insanlar saçmalıyor yargılıyor hapsediyor sesin çıkmıyor insanlar âşık oluyor aile oluyor gezgin oluyor dilin dönmüyor onlarla konuşmaya. Ruhun kalıyor bedenin yürüyor ve ruh sabitken beden pek bir yoruluyor. İşte o zaman insanın bir yaza ihtiyacı oluyor yeniden kendi olabilsin dinlensin diye. Sakin huzurlu ve içinde umut etme gücünü barındıran bir yaz.  Dilerim bu yıl ki yaz benim için gerekli şeyleri getirmiştir yanında zira fazlaca tatile ihtiyacım var(mış) . Ben söyleyenlerin yalancısıyım…

Yorumlar

Popüler Yayınlar