İç Ses - 23

Bir mesaj, program yükleniyor arkadaşlar bir kaç dakika kaldı. Onun üzerine instagrama yüklenen biz bir iş yapıyoruz izleyin diye de heyecanla bekliyoruz demeye çalıştığım içinde kadın kahkahamız olan bir kamera arkası videosu. Sadece birkaç dakika sonra Ankara'da patlama oldu yayını gizliye aldık denilen bir bilgi mesajı. Uyuşma etkisi ile geçen bir akşam. Uyuşuk bir sabah, anneannemin uyanışı, çay koyuşum, televizyondaki eğlence programlarını yayınlamamışlar iyi bari diye içimden geçirişim, kahvaltıda yemek üzere haşladığım yumurta, okul için yaptığım tost, yürüdüğüm yol, telefonuma düşen mesajlar çalışarak ve birbirimize sarılarak aşmak zorundayız diyor hocam, öfkem burnumda okul yolundayım. Anlık insanı kaygılara düşüyorum. Üşüyorum, çamura basıp hayıflanıyorum sonra utanıyorum. Ahlaksızlığımıza yanıyorum. Okula gittiğimde patlamak üzereyim öfkem acımdan ağır basıyor. Başka bir hocam geliyor sınıfa, acısı onun da gözünün ucunda konuşuyoruz uzun uzun. Birbirinize yaklaşın diyor en sonunda, devam etmek zorundayız. Bilim ve sanat diyor. Devam ediyoruz. İyi geldik birbirimize hiç temas etmeden elimizi tuttuk birbirimizin. Biz devam ederken mail kutuma bağlantı kurmaya çalıştığım bir yazarın iletişim numarası düşüyor. Mutlu oluyorum. Arıyorum karşımda kibar bir adam kafam biraz bulanık bugün diyor , anlıyorum onu, kapatırken birbirimize baş sağlığı diliyoruz. Birbirini hiç tanımadan aynı yasta birleşmiş koca cenaze evinin insanlarıyız çünkü artık. Eve dönmeliyim annem ilaç almaya gidecek anneannem yalnız kalamaz. Toplu taşımada patlar mıyım ben de? Biz kendimizi ve o çocukları her şeye rağmen üretmeye ikna edebilmek için çalışmıştık, onlar izlesin, hayal etsin ve hep beraber daha iyiye dair umut edebilelim diye. O gençler,insanlar bir gelecek hayal ediyorlardı. O insanlar , biz, ölüm, otobüs, bomba ... Ne olacak, nasıl olacak hayat devam edecek tamam da biz ruhumuz çürümeden nasıl nefes alacağız. Bütün kelimelerimiz bittiğinde mi kazanmış olacaklar ? Ne zaman yetmiş olacak tam olarak ? Biz ne zaman yaşayabileceğiz ? Korkmadan, utanmadan, insanca ... Ne zaman ? 

Yorumlar

Popüler Yayınlar