AİLE VAR

Üç kadın içinde nefes alınabilecek kadar ferah !  bir metrobüsle evlerimize ulaşmaya çalışıyorduk. Bir gece önce kadınlarla dolu bir sofrada adamların  ortak zalimliklerine kederle kadeh kaldırmıştık ve biz beş altı kadın içimizden birinin bilindik yarasına üflüyorduk;başka bir yakada o sırada binlerce kadın bir cadde boyunca yürüyordu korkunç erkek baskısına doğru. Coplara,devletlere,kocalara ve babalara inat isyan ediyorlardı.Bizim isyanımız zaman zaman -sosyal medya sayesinde- onlarınkine karıştı derken gece bitti, gün döndü ve yola çıkıldı.


  Yorgun sayılmazdık, kendimizi metrobüs içinde olabilecek en rahat boşluğa sıkıştırdık, içimizden biri son havadisleri aktardı bize; genelden özele hayata daldık kalabalık yolculuğumuzda. Bir ara iki çocuklu bir anne bindi metrobüse yer verdim kadın iki güzel çocuğunu kucağına oturttu çocuklar güvenle analarına yaslandılar . Kadını görünce dedim ki yanımdaki ana olmayan kadına ‘’Beş çocuk yapcam diyorsun bak nasıl olcak metrobüse nasıl bineceksin ? ‘’   . O da bana’’metrobüse binmeyeceğim ki ‘’ dedi. Gülüştük tatlı on beş yaş pembesinden hikayeler yazdık ayak üstü. Hayata ve kalabalık araca tahammülümüz yükselmişti ki bir ses duyduk. Arkamda yaşlı bir adam ‘’İn aşağı terbiyesiz ‘’ dedi birine ve ben kesin bir kadın YİNE tacize uğradı diye geçirdim içimden ki bir kaç dakika sonra mesele ortaya çıktı. Genç adam sevgilisini öpmüş bizim yaşlı amca da bu ahlaka mugayir durum karşısında dayanamamış çünkü o an orada ‘’aile varmış ‘’ 

Yapılan müdahaleye karşı genç adam sevgilisini alnından öptüğünü belirtti ahlaksızlık yoktu yani , yaşlı adam vazgeçmedi tahrik etmeye devam etti, insanların sesleri yükseldi , çift bir sonraki durakta ineceklerini söyledi, şoför durumu müdahale etti ve çift aşağı indirildi. 
 
Ben şaşkındım , yükselen şiddet ve sesler beni germişti, gazeteci olan arkadaşım duruma çok sinirlendi biz de o ahlaklı metrobüsten indik o ahlaksız çift gibi. Çok iyi tanıdığım arkadaşım gerçek bir sinirlilik yaşıyordu tüm olanlara isyan ediyordu içinden adım gibi biliyordum. Çiftin arkasından biraz baktık onlar durağı terk ettiler biz bir sonraki metrobüse bindik .

  Benim aklımda ise yaşlı ahlak zabıtasının  ‘’aile var ‘’ diye bağırması kaldı.
Haklıydı aile vardı güzel boncuk gözlü çocuklar vardı ama anlamadığım birbirini öpen iki insanın varlığı nasıl kötü etkileyebilir onları ?
Aile var evet haklısın ve sen ve siz küfürlerinizle o güzel çocukların akıllarını bulandırıyorsunuz, bir anne etrafına yumruk savuran adamı nasıl açıklar çocuğuna, ne diyebilir ?
  
 İki adamın birbirini sevmesi,sevişmesi karşısında dehşete düşen namuslular , iki adam birbirini öldüresiye dövdüğünde sırtlarını sıvazlıyor. Bir kadının elinden tutup onunla yanyana yürüyen adamı yuhlayanlar, yanındaki kadını saçlarından çeke çeke sürükleyen adama gizli gizli kırmızı kurdeleler takıyor , sevdiği adamla sevişen kadının kahpeliğine karşı , sevmediği adama yamadıkları kızlarının düğününde halaya duruyor cefakar babalar !…
    Yettiniz be artık …
    Biz yeterince tahammül ettik sizin iki yüzlü ahlak anlayışınıza
    Ama yetti
   ‘’AİLE VAR !!! ‘’ burada ...






Yorumlar

Popüler Yayınlar